Suntem înconjurați de informație peste tot. Suntem spamați cu ea zi de zi, un nou podcast, un nou articol ori newsletter, un nou video care-ți va schimba viața.
Totul trebuie consumat acum.
Site-urile de știri au mai multe informații săptămânale decât avea encicopledia Britanica într-o ediție tipărită.
Eu unul am devenit copleșit. Stau foarte puțin pe social media, facebook-ul îl mai deschid doar de pe laptop ocazional, pe instagram nici nu sunt logat. Singurele droguri virtuale pe care le frecventez mult prea des sunt whatsapp si vreo 2 forumuri, unul de cafea și unul de tenis de masă.
Cu toate acestea, mă simt depășit de situație.
Am decis ca în noiembrie, să iau o pauză de la consum de informație nouă. O dietă informațională practic,.
Să mă explic:
De ceva vreme mă joc cu ideea de second brain a lui Tiago Forte, am citit cartea, mi-am luat notițe am început să aplic.
Înainte de a fi lansată cartea deja m-am apucat să folosesc, zilnic, notion.so și template-ul lui Thomas Frank pentru Second Brain. Astfel am strâns destul de multe notițe și idei la care nu prea am revenit pentru sumarizări ori pentru a le da o viață nouă.
Pe lângă notion, de când l-am descoperit folosesc și Matter care e plin acum de articole și newslettere interesante iar pe spotify mă așteaptă peste 30 de episoade din diverse podcasturi.
Am destul conținut salvat să-mi ajungă până la sfârșitul anului lejer.
Doar că nu apuc să ajung la ele pentru că în timpul pe care-l am la dispoziție, îl investesc în noi lucruri găsite, noi obsesii gen creșterea unui pui de câine ori cine știe ce proiect îmi trece prin gând.
Astfel că luna aceasta spun stop. Voi consuma doar informațiile pe care deja le am salvate. Singura excepție fiind cele care vin prin newsletter către mine. Avantajul e că sunt abonat la 10 newslettere din care majoritatea sunt săptămânale, singurul zilnic fiind Daily Dad.
Just as with the food we put into our bodies, it is our responsibility and right to choose our information diet. It’s up to us to decide what information is good for us, what we want more of and less of, and ultimately, what we do with it.
Tiago Forte – Building a Second Brain